Välkommen till Vintergatan!

Vintergatans förskola är belägen i det natursköna Ultunaområdet med närhet till skog, hagar och åkrar. Förskolan ligger nära Statens veterinärmedicinska anstalt och Sveriges lantbruksuniversitet.

Vintergatans förskola består av fyra avdelningar: Tellus 1 och Tellus 2 där de yngre barnen går samt Luna grön och Luna lila för de äldre barnen. Förskolan har flera stora gårdar med möjlighet till både lek och utforskande. I pallkragar odlas olika grödor som barnen skördar när hösten kommer. I förskolans tillagningskök kokas rabarbern till sylt och potatisen blir till mos.

Förskolans grupper går ofta på utflykt i närområdet. Ullbo trädgårdar, Kunskapsträdgården och den närliggande skogen är platser som både barn och pedagoger gärna återkommer till.

Uppdaterad: